ORDIN Nr. 86 din 18 mai 2011
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea
şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei
publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau
temporar vacante de funcţionari publici din cadrul Ministerului Public
şi a
Regulamentului privind organizarea
şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante
sau temporar vacante de personal contractual din cadrul Ministerului Public
EMITENT: MINISTERUL PUBLIC
PARCHETUL DE PE
LÂNGĂ ÎNALTA CURTE DE CASAŢIE ŞI JUSTIŢIE
PUBLICAT ÎN:
MONITORUL OFICIAL NR. 476 din 6 iulie 2011
În aplicarea prevederilor art. 26 alin. (4) şi (7) din Legea-cadru
nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din
fonduri publice, cu modificările ulterioare,
văzând dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru
aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului
nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind
stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar
vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de
promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului
contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice,
în temeiul art.
62 alin. (1), art. 70 alin.
(1) şi (2), art. 76, art. 126 alin. (5) şi al art. 133 alin. (1) din Legea nr. 304/2004
privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare,
procurorul general al Parchetului de pe
lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie emite
următorul ordin:
ART. 1
Se aprobă Regulamentul privind
organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea
funcţiei publice vacante de manager economic şi a celorlalte posturi
vacante sau temporar vacante de funcţionari publici din cadrul
Ministerului Public şi Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea
concursului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal
contractual din cadrul Ministerului Public, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 2
(1) La data intrării în vigoare a
prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea Ordinul procurorului general al Parchetului de
pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie nr. 230/2010
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante
de manager economic şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante
de funcţionari publici şi personal contractual din cadrul
Ministerului Public, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
703 din 21 octombrie 2010.
(2) Secţia de resurse umane şi
documentare va lua măsurile necesare pentru ducerea la îndeplinire a
dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Procurorul general al
Parchetului de pe lângă
Înalta Curte de
Casaţie şi Justiţie,
Gabriela Scutea
Bucureşti, 18 mai 2011.
Nr. 86.
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea
concursului pentru ocuparea funcţiei publice vacante de manager economic
şi a celorlalte posturi vacante sau temporar vacante de funcţionari
publici din cadrul Ministerului Public
CAPITOLUL I
Dispoziţii
generale
ART. 1
(1) Managerul economic al Departamentului
economico-financiar şi administrativ din Parchetul de pe lângă Înalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă
curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale este numit
pe bază de concurs, prin ordin al procurorului general al Parchetului de
pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în
condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
(2) Posturile vacante aferente
funcţiilor publice de execuţie şi conducere, altele decât cele
de manager economic, din cadrul departamentelor economico-financiare şi
administrative din Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, parchetele de pe lângă curţile de apel şi
parchetele de pe lângă tribunale se ocupă prin concurs organizat de
către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, pentru acest parchet, respectiv de parchetele de pe lângă
curţile de apel, pentru celelalte parchete, cu respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru
aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei
funcţionarilor publici, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) Funcţionarii publici din cadrul
departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul
Public sunt încadraţi de procurorul general al Parchetului de pe
lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după
caz, de procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel în
circumscripţia căruia se află postul vacant, pe bază de
concurs sau examen.
(2) Toate activităţile
administrative necesare bunei organizări şi
desfăşurări a concursurilor se asigură de compartimentele
de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAPITOLUL II
Concursul pentru
ocuparea funcţiei publice de manager economic şi a celorlalte
funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare
şi administrative din Ministerul Public
ART. 3
(1) Concursurile pentru recrutarea
funcţionarilor publici se organizează cu avizul Agenţiei
Naţionale a Funcţionarilor Publici. Avizul se solicită conform Hotărârii Guvernului nr. 611/2008, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) În vederea organizării şi
desfăşurării concursurilor pentru recrutarea funcţionarilor
publici, după primirea avizului favorabil sau a celui cu observaţii,
după caz, însă cu minimum 20 de zile înaintea
desfăşurării concursului, se constituie comisii de concurs,
respectiv comisii de soluţionare a contestaţiilor, prin ordin al
procurorului general al parchetului care organizează concursul, în
condiţiile Hotărârii Guvernului nr.
611/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
şi ale prezentului regulament.
(3) Secretarul comisiei de concurs şi
secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură
de către funcţionarii publici din cadrul compartimentelor de resurse
umane sau, în lipsă, de către funcţionarii publici cu
atribuţii în acest domeniu, prevăzute în fişa postului, din
parchetul care organizează concursul sau din parchetul ierarhic superior,
după caz.
ART. 4
(1) Pentru concursurile organizate în
vederea ocupării funcţiilor publice de conducere, comisia de concurs
şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse fiecare
din câte 5 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 3 membri sunt reprezentanţi ai
parchetului în al cărui stat de funcţii se află funcţia
publică vacantă pentru care se organizează concursul sau,
după caz, sunt desemnaţi din parchetul ierarhic superior;
b) 2 membri sunt reprezentanţi ai
Agenţiei.
(2) Pentru concursurile organizate în
vederea ocupării funcţiilor publice de execuţie, comisia de
concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt compuse
din câte 3 membri, desemnaţi după cum urmează:
a) 2 membri sunt reprezentanţi ai
parchetului în al cărui stat de funcţii se află funcţia
publică vacantă pentru care se organizează concursul;
b) un membru este reprezentant al
Agenţiei.
(3) Dispoziţiile art. 27 şi 29
din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 se aplică în mod
corespunzător.
ART. 5
Concursul pentru ocuparea funcţiei
publice vacante de manager economic pentru Parchetul de pe lângă Înalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă
curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale se organizează
de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi
Justiţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici.
ART. 6
Condiţiile de desemnare a membrilor,
interdicţiile, incompatibilităţile şi situaţiile de
conflict de interese, precum şi procedura în aceste situaţii sunt
prevăzute la art. 31 - 34 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
ART. 7
(1) Normele privind publicitatea
concursului şi atribuţiile comisiei de concurs, ale comisiei de
soluţionare a contestaţiilor, precum şi ale secretarilor celor
două comisii sunt prevăzute la art. 38
- 43 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Condiţiile de participare şi
condiţiile de desfăşurare a concursului, bibliografia şi
tematica se stabilesc de către Compartimentul de resurse umane sau de
către funcţionarii publici cu atribuţii în acest domeniu,
după caz.
(3) În cazul Parchetului de pe lângă
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, secretariatul comisiei de
concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a
contestaţiilor se asigură de către Biroul de organizare şi
resurse umane al Secţiei de resurse umane şi documentare.
ART. 8
(1) La concursul pentru ocuparea
funcţiei publice vacante de manager economic se pot înscrie persoanele care
îndeplinesc următoarele condiţii:
a) condiţiile prevăzute la art. 54 şi 57
din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) au studii universitare de
licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de
lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau
echivalentă, specializarea ştiinţe economice;
c) au o vechime în specialitate de minimum
3 ani;
d) au o bună reputaţie.
(2) Îndeplinirea condiţiei privind
buna reputaţie se verifică de către comisia de concurs, pe baza
recomandărilor de la ultimul loc de muncă depuse de candidat şi,
dacă este cazul, a verificărilor administrative efectuate de
către compartimentele de resurse umane.
(3) La concursul pentru ocuparea celorlalte
funcţii publice vacante din cadrul departamentelor economico-financiare
şi administrative se pot înscrie persoanele care îndeplinesc
condiţiile prevăzute de Legea nr.
188/1999, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare. Prevederile alin. (2) se aplică în mod
corespunzător.
(4) Condiţiile specifice de
participare la concursul de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice
vacante se stabilesc, pe baza fişei postului, prin ordinul prin care se
dispune organizarea concursului, la propunerea Compartimentului de resurse
umane, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 9
(1) Candidaţii vor prezenta, pentru
înscrierea la concurs sau la proba practică, următoarele acte:
a) copie de pe actul de identitate;
b) formularul de înscriere la concurs,
completat;
c) diplomele de studii şi alte acte
care atestă efectuarea specializărilor cerute, în copie;
d) curriculum vitae;
e) copie de pe documentele care atestă
vechimea în muncă: carnetul de muncă sau extras de pe registrul
general al salariaţilor şi altele asemenea, dacă este cazul;
f) recomandare de la ultimul loc de
muncă sau de la unitatea de învăţământ pentru
absolvenţii care se angajează pentru prima dată sau copie de pe
fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul
anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul
loc de muncă sau de la unitatea de învăţământ, după
caz;
g) certificat de cazier judiciar;
h) alte înscrisuri din care să rezulte
îndeplinirea condiţiilor specifice de participare la concurs;
i) adeverinţă medicală care
să ateste starea de sănătate corespunzătoare.
(2) Copiile de pe actele prevăzute la
alin. (1) se prezintă însoţite de documentele originale, care se
restituie după verificarea conformităţii copiei.
(3) Formularele de înscriere la concurs se
pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul
instituţiei organizatoare, după caz.
(4) Prevederile art.
8 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
ART. 10
Desfăşurarea concursului de
recrutare este reglementată în art. 43
şi cap. III art. 44 - 72 din
Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările şi
completările ulterioare.
ART. 11
Candidaţii declaraţi admişi
sunt numiţi, în condiţiile legii, pe baza punctajului final
obţinut, în funcţia publică de manager economic, prin ordin al
procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de
Casaţie şi Justiţie, respectiv în funcţia publică
pentru care au susţinut concursul, prin ordin al procurorului general al
parchetului care a organizat concursul.
CAPITOLUL III
Dispoziţii
finale
ART. 12
Lucrările scrise şi
procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele
personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 13
Dosarele, lucrările scrise şi
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de
subiecte, planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte
lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează
potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
ANEXA 2
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea
concursului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal
contractual din cadrul Ministerului Public
CAPITOLUL I
Dispoziţii
generale
ART. 1
Posturile vacante de execuţie şi
conducere de personal contractual din cadrul departamentelor
economico-financiare şi administrative din Parchetul de pe lângă
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, parchetele de pe lângă
curţile de apel şi parchetele de pe lângă tribunale se
ocupă prin concurs sau examen organizat de către Parchetul de pe
lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pentru acest
parchet, respectiv de parchetele de pe lângă curţile de apel, pentru
celelalte parchete, potrivit prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru
privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau
temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a
criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a
personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice
şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) Personalul contractual din cadrul
departamentelor economico-financiare şi administrative din Ministerul
Public este încadrat de procurorul general al Parchetului de pe lângă
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, de
procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel în
circumscripţia căruia se află postul vacant, pe bază de
concurs sau examen.
(2) Toate activităţile
administrative necesare bunei organizări şi
desfăşurări a concursurilor se asigură de compartimentele
de resurse umane, respectiv de secretarul comisiei de concurs.
CAPITOLUL II
Concursul pentru
ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante de personal contractual din
cadrul departamentelor economico-financiare şi administrative din
Ministerul Public
ART. 3
Poate fi angajată cu contract
individual de muncă, în cadrul Departamentului economico-financiar şi
administrativ al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie
şi Justiţie, parchetelor de pe lângă curţile de apel
şi parchetelor de pe lângă tribunale, persoana care îndeplineşte
următoarele condiţii prevăzute la art.
3 şi 4 din
Regulamentul-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui
post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale
şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat
superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din
fonduri publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286/2011, denumit
în continuare Regulamentul-cadru, şi a promovat etapele concursului
organizate potrivit prezentului regulament.
ART. 4
(1) Cererile pentru înscrierea la concurs
se adresează procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta
Curte de Casaţie şi Justiţie sau, după caz, procurorului
general al parchetului de pe lângă curtea de apel şi se depun la
sediul parchetului care organizează concursul cu cel puţin 10 zile
înainte de data concursului, împreună cu dosarele de concurs.
(2) Dosarele de concurs trebuie să
conţină următoarele documente:
a) documentele prevăzute la art. 6 din Regulamentul-cadru;
b) recomandare de la ultimul loc de
muncă sau de la unitatea de învăţământ pentru
absolvenţii care se angajează pentru prima dată ori copie de pe
fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul
anterior/recomandare privind profilul profesional şi moral de la ultimul
loc de muncă sau de la unitatea de învăţământ, după
caz.
(3) Publicitatea concursului se
realizează potrivit art. 7 din
Regulamentul-cadru.
(4) Formularele de înscriere la concurs se
pun la dispoziţia celor interesaţi la sediul şi pe site-ul
parchetului organizator, după caz.
(5) Îndeplinirea condiţiei privind
profilul profesional şi moral se verifică de comisia de concurs, pe
baza recomandărilor de la ultimul loc de muncă depuse de candidat
şi, dacă este cazul, a verificărilor administrative efectuate de
compartimentele de resurse umane.
ART. 5
Criteriile specifice, elaborate de
şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există
postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa
postului şi aprobate de conducătorul parchetului, vizează
următoarele:
a) studii de specialitate;
b)
perfecţionări/specializări;
c) vechimea în muncă/vechimea în
specialitatea studiilor;
d) cunoştinţe de limbi
străine;
e) cunoştinţe de operare pe
calculator;
f) abilităţi şi aptitudini
corespunzătoare specificului postului.
ART. 6
(1) Conducătorul parchetului care
organizează concursul stabileşte comisia de concurs şi comisia
de soluţionare a contestaţiilor, compuse fiecare din câte 3 membri,
desemnaţi din parchetul în al cărui stat de funcţii se află
funcţia publică vacantă pentru care se organizează
concursul sau, după caz, din parchetul ierarhic superior, precum şi
secretarul comisiei de concurs.
(2) Cazurile de incompatibilitate şi
de conflict de interese ale membrilor şi procedura în aceste cazuri sunt
prevăzute la art. 9 - 13 din
Regulamentul-cadru.
ART. 7
Atribuţiile principale ale comisiei de
concurs, comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi ale
secretarului comisiei de concurs sunt prevăzute la art. 15 - 17 din Regulamentul-cadru.
ART. 8
Procedura privind selecţia dosarelor
de înscriere este prevăzută la art. 20
din Regulamentul-cadru.
ART. 9
(1) Subiectele pentru proba scrisă se
stabilesc potrivit art. 21 din
Regulamentul-cadru.
(2) În cazul concursurilor organizate
pentru ocuparea posturilor de conducere, punctajul maxim stabilit pentru
testele-grilă nu poate depăşi 30% din punctajul probei scrise,
diferenţa de punctaj fiind alocată subiectelor de sinteză sau
rezolvării unor situaţii practice.
(3) Comisia de concurs stabileşte
baremul de corectare a subiectelor în termen de 3 ore de la terminarea probei
scrise a concursului şi îl afişează la locul
desfăşurării concursului.
ART. 10
(1) Criteriile de evaluare a
performanţelor profesionale potenţiale ale candidaţilor din
planul de interviu, în raport cu cerinţele postului, includ:
a) comportamentul în situaţii de
criză;
b) iniţiativă şi creativitate.
(2) În cazul recrutării din surse
interne, evaluarea performanţelor profesionale potenţiale ale
candidaţilor include şi elemente referitoare la performanţele
profesionale anterioare ale angajatului.
ART. 11
(1) Repartizarea candidaţilor admişi
la concurs şi prezentarea la post se fac potrivit art. 30 şi 40
din Regulamentul-cadru.
(2) Termenul de prezentare la post a
candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară
şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis este
de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.
CAPITOLUL III
Dispoziţii
finale
ART. 12
Lucrările scrise şi
procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexează la dosarele
personale ale candidaţilor declaraţi admişi.
ART. 13
Dosarele, lucrările scrise şi
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi, seturile de
subiecte, planul de interviu, fişele de notare, precum şi alte
lucrări privind concursul se arhivează şi se păstrează
potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
---------------